می سرا


تهیه کوکتل 4

عصاره الکلی فندق

فندق خام پوست کنده 250 گرم

ودکا دوآتشه 400 سی سی

فندق را در ماهیتابه ریخته و روی حرارت شعله بالا قرار دهید و با قاشق چوبی آنرا از همان ابتدا و بطور مداوم همبزنید. گاهی ماهیتابه را نیز حرکت داده تا بطور دایم فندق در حال گردش باشد و همه نقاط بدنه آن حرارت ببینید.

آنقدر همزدن را ادامه دهید تا همه فندق و بیک اندازه بوداده شود ولی رنگ آن از قهوه ای روشن تجاوز نکند.

اگر فندق پوسته دار بود بگذارید قدری خنک شود. آنرا روی پارچه یا حوله بزرگی ریخته و روی آنرا بپوشانید و با کمک کف دست آنرا بمالید تا پوسته آن کاملا جدا شود و فقط مغز فندق بوداده باقی بماند.

فندق کاملا تمیز شده را درون شیشه ای یک لیتری ریخته و ودکای دو آتشه را اضافه نموده و درب آنرا محکم کرده و در زیر نور مستقیم آفتاب به مدت حداقل دو هفته قرار دهید . گاهی آنرا تکان مختصری بدهید.

الکل را از روی دانه های فندق کاملا خیس خورده جدا کرده و دانه های خیس خورده فندق را با کمی از همان الکل در همزن برقی (مولینکس) ریخته و آنرا چند ثانیه روشن کنید و سپس قدری الکل را اضافه کرده و مجددا چند ثانیه همبزنید تا فندق ابتدا خورد و سپس کاملا نرم و بصورت خمیر نرمی در آید. هر چه این مخلوط نرمتر باشد نتیجه نهایی بهتر است.

آنرا به شیشه تمیزی 750 سی سی منتقل و الکل باقیمانده را درون ظرف همزن ریخته و همبزنید تا همه فندق جدا شده و به داخل شیشه منتقل کنید. درب شیشه را محکم نموده بگذارید در محل خنکی حداقل دو ماه دیگر بماند.

در هنگام مصرف حتما آنرا بشدت تکان دهید تا کاملا مخلوط شده و سپس مصرف کنید.

کوکتل فندق با خامه:

یک پیک عصاره الکلی فندق

یک پیک ودکا

یک قاشق غ. خ. شیره شکر یا عسل

یخ خورد شده نصف لیوان

همه را در همزن کوکتل ریخته و بشدت تکان دهید. همه محتویات را در لیوانی بلند ریخته و روی سطح لیوان را با خامه فشاری تزئین کرده و با نی سرو کنید.

کوکتل فندق ساده:

یک پیک عصاره الکلی فندق

یک پیک جین

یک ق. غ. پوره نعنا

یخ خورد شده نصف لیوان

چند قطره لیمو ترش

همه را درون همزن کوکتل ریخته و بشدت تکان داده و مستقیما درون لیوان بلند کوکتل حاوی مقداری یخ ریخته و با نی سرو کنید.

ادامه دارد.

برچسب‌ها:

جدید ترین ها

بایگانی ماهانه

مقالات گذشته




XML

Powered by Blogger



© می سرا

استفاده یا کپی برداری از مقالات و انتشارات این وبلاگ برای عموم آزاد است